[harga+minyak.jpg]

Rabu, November 26, 2008

25-11-1984 – 25-11-2008: Suatu Penilaian

A’kum…Klu ada masa terluang, jemput datang ke rumah mlm ni slps isyak…Ada majlis mkn2 skit sempena ulang tahun kelahiranku..Terima kasih




Begitulah undangan yang penulis terima melalui khidmat sms pada 02:51:44pm daripada seorang sahabat yang disayangi. Penulis berasa sedikit terkilan kerana tidak dapat mengucapkan selamat ulang tahun terlebih dahulu kepada sifu blog DPPKT ini sebelum menerima smsnya dek ‘talian hayat’ handphone penulis yang telah habis. Namun, penulis mewakili team blogmaster DPPKT yang lain serta seluruh warga DPPKT dengan penuh rasa syukur mengucapkan Selamat Ulang Tahun ke-24. Kami mendoakan agar saudara sentiasa beroleh rahmat dan maghfirah daripada Allah S.W.T dalam menempuh hidup sebagai pejuang Dinul Islam menuju redha Illahi.

Teringat penulis beberapa peringatan daripada Tok Guru Nik Aziz mengenai anugerah dan amanah masa MUDA yang sedang kita nikmati sekarang.

Menurut beliau masa muda merupakan kesempatan yang datang secara percuma dan harus dijana demi masa tua. Masa muda ini janganlah dibiar berlalu tanpa erti kerana pada ketika inilah kecergasan fizikal dan mental berada pada tahap terbaik. Kekuatan inilah yang harus dijana dengan melakukan kerja-kerja amal selain berusaha untuk menimba sebanyak mungkin ilmu dan pengetahuan.

Hakikat yang harus diinsafi ialah masa muda tidak akan bertahan dan pastinya akan dipersoalkan kelak di Mahkamah Agung Allah S.W.T kerana masa muda bukan sahaja suatu anugerah bahkan amanah berat yang harus dijaga demi memastikan masa tua penuh kesyukuran bukan penyesalan yang tak berkesudahan.

Suka penulis mengimbau kembali antara kandungan kuliah Maghrib Ketua Pemuda sewaktu melakukan kunjungan amal ke Rumah Anak Yatim Ar-Raudhah yang menerangkan peringatan Allah kepada manusia tentang hakikat penciptaan manusia melaui FirmanNya dalam Surah At-Tin ayat 4-6 yang mafhumnya: “Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya. Kemudian Kami kembalikan dia ke tempat yang serendah-rendahnya. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal yang soleh, maka bagi mereka pahala yang tidak putus-putus”

Sama-samalah kita berusaha untuk menjadi golongan yang ‘dikecualikan’ itu antaranya melalui gerak kerja dalam Dewan Pemuda itu sendiri. Semoga sifu blog DPPKT terus istiqamah dalam memimpin perjalanan blog ini yang baru sahaja dilahirkan supaya terus sukses dalam mencapai matlamat pewujudannya insyaAllah…

Wallau’alam… PAS FOR ALL

Anasibnmalik =)



Terima kasih telah membaca' sila tinggalkan komen.

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS