[harga+minyak.jpg]

Jumaat, Oktober 09, 2009

Pemuda PAS sanggah Ketua Putera Umno kena tumbuk

Dakwaan oleh Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim yang menyatakan telah ditumbuk oleh lebih dari 9 orang penyokong Parti Islam Se Malaysia (PAS) semasa hari penamaan calon amatlah tidak berasas.

Beliau mendakwa bahawa Penyokong PAS menyerang beliau ketika beliau bersama Datuk Ismail Sabri berjalan berhampiran dengan kawasan penyokong PAS yang sebenarnya menjadi kawasan larangan bagi penyokong Umno-BN semasa hari penamaan calon sabtu lalu.

Beliau telah
membuat laporan Polis pada hari yang sama dan mendakwa mengalami lebam di tengkuknya. Beliau juga dilaporkan mengalami muntah-muntah dan telah dimasukan ke Hospital sehari selepas kejadian.

Setelah selesai waktu penamaan calon tempuh hari, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim ada menemui YB salahuddin Ayub dan saya, beliau ada menyatakan yang beliau telah dikasari oleh pemyokong PAS pada pagi penamaan calon.

Sewaktu itu, pada pemerhatian saya tiada langsung tanda - tanda yang beliau di tumbuk atau dikasari. Kami berbual panjang dan mesra tanpa beliau menunjukkan sifat atau tanda yang beliau telah dikasari.

Bagaimanapun 3 keping gambar yang menunjukan kejadian sebenar telah diterima dan mengesahkan bahawa Azeez telah berbohong. Beliau melalui kawasan penyokong PAS walaupun sudah ditegur oleh pihak Polis.

Ketika melalui kawasan berkenaan, seorang penyokong PAS menepuk bahu beliau, bukannya menumbuk seperti yang didakwa. Rakaman gambar yang dibuat menunjukan beliau hanya tersenyum dan berlalu pergi tanpa adanya sebarang aksi tumbuk menumbuk.

Pemuda PAS mahu Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim meminta maaf kepada seluruh rakyat Bagan Pinang khasnya dan seluruh negara amnya atas pembohongan yang beliau telah lakukan. Dewan Pemuda PAS Pusat yakin bahawa rakyat sedar lakonan beliau kali ini hanyalah semata-mata untuk meraih undi serta simpati setelah Umno/BN telah ditolak total oleh rakyat keseluruhanya.

" BERSAMA KEHENDAK RAKYAT : UNDILAH PAS "

Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat

Petikan : Harakahdaily.net

1 Komen Disini:

BPN berkata...

Pemuda PAS Tawau ni dah takde isu ke? asyik isu nasional je.. bungkuslah PAS Tawau..

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS