[harga+minyak.jpg]

Selasa, Oktober 20, 2009

Debaran Semakin Kencang!!!


Tinggal lagi 2 hari menjelang Konsert Kesenian Islam yang dianjurkan buat julung kalinya oleh Dewan Pemuda PAS Tawau bermula.Debaran semakin kencang kerana masing-masing bimbang tentang sambutan yang bakal diterima daripada masyarakat Tawau.Ialah..sekarang ni kan 'time exam' bagi para pelajar,dah la gitu konsert tu pula dibuat pada hari bekerja,mujurlah ianya dibuat sebelah malam..harap-harap ianya mendapat sambutan.Ramai yang bertanya,ngapa tidak dibuat pada hari cuti,so jawapannya ialah tarikh tersebut Nazri Johani yang tentukan bukan pihak penganjur, so kita teruskan je gerak kerja untuk menjayakan konsert ni,yang lain tu kita serah je pada ALLAH SWTkan..


Kita terima tawaran untuk menganjurkan Konsert Kesenian Islam ni kerana nak memberikan alternatif kepada masyarakat terutama sekali golongan remaja yang gemar kepada hiburan. Ianya juga sebagai menjawab persoalan yang selalu ditimbulkan iaitu apakah PAS akan mengharamkan program-program hiburan apabila mengambil alih teraju kepimpinan negara satu hari nanti atau apakah yang PAS boleh buat untuk memastikan golongan remaja tidak terus hanyut dengan hiburan yang melalaikan dan menyebabkan mereka terjebak dengan gejala-gejala yang tidak sihat.Maka ini adalah salah satu caranya.Kita tidak anti pada hiburan kerana kita tahu Islam juga tidak melarang kita berhibur.Cuma cara berhibur itu mesti betul dan tidak melanggar syarat-syarat yang telah di tetapkan supaya apa juga yang kita lakukan ianya tidak mendapat murka ALLAH SWT.

Selain daripada Nazrey Johani(bekas vokalis Kumpulan Nasyid RAIHAN ) konsert itu juga nanti akan diserikan lagi dengan persembahan daripada kumpulan nasyid tempatan yang dijemput khas iaitu Kumpulan Nasyid PASTI Nurul Farah Ain Merotai(juara Pertandingan Nasyid Ihtifal Alam Ria Tawau dan juga pernah mewakili PASTI negeri Sabah untuk bertanding diperingkat kebangsaan),Kumpulan Nasyid Syotul Syabab daripada Unit Amal,yang dibarisi oleh anak-anak muda yang berbakat dan sering mengadakan persembahan di majlis-majlis perkahwinan dan juga Kumpulan Nasyid SMK Balung Tawau yang sudah memang tidak asing lagi di daerah ini kerana mereka sering menjuarai pertandingan nasyid peringkat sekolah samada di Tawau atau pun negeri.

Tiket-tiket masuk boleh dibeli dengan ejen-ejen yang telah dilantik atau terus je beli di dewan masa hari konsert nanti.Semoga konsert ini mendapat sambutan daripada masyarakat Tawau. Teman-teman yang berada di kejauhan tu tolong doakan ye semoga konsert ni berjaya...

Sumber : Matbulan.blogspot.com (Timbalan Ketua Pemuda PAS Tawau)

Terima kasih telah membaca' sila tinggalkan komen.

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS