[harga+minyak.jpg]

Selasa, Oktober 06, 2009

KENYATAAN MEDIA (06 OKTOBER 2009)

LAJNAH ANTARABANGSA DEWAN PEMUA PAS PUSAT
"PARTI ISLAM SE-MALAYSIA (PAS)


KEJADIAN GEMPA DAN TSUNAMI
DI SUMATERA

Lajnah Antarabangsa,Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP)melahirkan rasa simpati ke atas bencana yang berlaku di Sumatera,Indonesia.

DPPP turut merakamkan ucapan takziah kepada ahli keluarga kepada mangsa kejadian gempa bumi dan tsunami tersebut.Mengikut laporan media hari ini,jumlah mangsa yang disahkan terkorban dalam kejadian itu telah mencecah 400 orang.

Berdasarkan maklumat yang diperoleh oleh DPPP daripada Kedutaan Indonesia semalam,jumlah korban dijangka hampir 1000 orang keseluruhannya.Gegaran yang berlaku di Sumatera itu turut dirasai di beberapa tempat di Semenanjung Malaysia.

Atas dasar keprihatinan ini,DPPP komited untuk menghulurkan bantuan sewajarnya kepada mangsa kejadian gempa dan tsunami tersebut.

Berdasarkan serumpun semangat Malaysia-Indonesia,DPPP turut menyeru kepada rakyat Malaysia untuk meringankan bebanan rakyat sumatera yang terlibat di dalam kejadian
yang tidak diingini itu.

Maka,dengan ini DPPP melancarkan "Tabung Bencana Alam Keprihatinan Sumatera"bagi membantu mendapatkan sumbangan daripada rakyat Malaysiauntuk disalurkan ke sana.

Justeru,sebarang sumbangan daripada rakyat Malaysia yang prihatin,bolehlah disalurkan ke akaun MICFF DPP PUSAT,AKAUN DEWAN PEMUDA PAS PUSAT,Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB)bernombor 14014010026332.

DR RAJA AHMAD AL-HISS

Pengerusi

Lajnah Antarabangsa

Dewan Pemuda PAS Pusat

Terima kasih telah membaca' sila tinggalkan komen.

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS