[harga+minyak.jpg]

Ahad, Disember 07, 2008

Pulihkan Kecintaan Kepada Allah S.W.T



Assalamualaikum..wbt
Saf kepimpinan Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau, mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Korban 1429 H kepada seluruh umat Islam di Tawau khusus kepada para pemuda dan pemudi Islam.

Bersempena dengan hari yang mulia ini, marilah kita menjadi umat yang sentiasa meletakkan kecintaan yang tinggi terhadap perjuangan Islam dalam kehidupan di dunia yang fana ini.Bersempena dengan peristiwa korban,sewajarnya kita umat Islam mencontohi keluarga Nabi Ibrahim a.s bersama isterinya Siti Hajar dan anaknya Nabi Ismail a.s. Mereka antara insan yang berjaya dalam membuktikan tahap kecintaaan terhadap Allah s.w.t walaupun dalam sanubari masing-masing masih ada kecintaan terhadap anak,ayah dan ibu tetapi kecintaan dan kepatuhan untuk melaksanakan perintah Allah s.w.t lebih diutamakan. Umat Islam hari ini akan beroleh kejayaan dalam kehidupan yang berlandaskan dengan Islam sekiranya kecintaan terhadap Allah berada pada posisi dan kedudukan yang betul dan tepat. Selagi mana kita dilanda penyakit cintakan ‘kebendaaan’, ‘populariti’, ‘keduniaan’, pangkat, wang ringgit, harta benda, hiburan dan keseronokan semata-mata, selagi itulah umat Islam akan menjadi umat yang ‘layu’ dan terus ‘melayu’.

Atas dasar itu, untuk memulihkan kembali roh umat Islam semua pihak terutamanya pihak Majlis Perbandaran Tawau dan pemimpin yang telah dilantik oleh rakyat perlu menghentikan sebarang program atau acara yang boleh merosakkan nilai kecintaan terhadap Islam. Para ibu bapa, para guru dan semua badan NGO perlu seia dan sekata dalam usaha memulihkan roh generasi muda supaya mencintai Allah s.w.t sekali gus melaksanakan suruhan dan menjauhi larangan Allah s.w.t.

Sekian, selamat menyambut Hari Raya Korban bersama keluarga tercinta.


Terima kasih telah membaca' sila tinggalkan komen.

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS