[harga+minyak.jpg]

Khamis, Disember 18, 2008

Hedonisme Bermaharajalela di Tawau


Rasa terkejut dan hairan melihat bagaimana pertandingan yang sia-sia dan tidak sepatutnya berleluasa di bumi tawau mendapat perhatian yang lebih daripada pihak berwajib. walaupun tidak dinafikan tujuan utama program tersebut adalah baik iaitu untuk memberi kesedaran kepada masyarakat tentang bahaya dadah, namun pengisian kepada program tersebut adalah tidak wajar. sejauh mana pertandingan tarian shuffle dan moden itu mampu memberi kesedaran kepada masyarakat. Adakah dengan mempertontonkan tarian tersebut kepada anak muda cukup memberikan mesej bahawa dadah adalah ejen perosak kepada masyarakat. sudah tentu tidak.



walaupun tidak dinafikan dengan kehadiran petugas unit amal dan perppis dengan tujuan mengedarkan risalah tentang bahaya dadah dan rokok pada malam tersebut, tetapi ianya masih tidak memadai selagi pihak yang berwajib tidak mengambil tindakan yang sewajarnya bagi menghalang perkara ini dari merebak yang bakal menjadi barah.



tapi yang lebih menghairankan lagi pihak yang berwajib seolah-olah hanya melepaskan batuk ditangga. sekadar melaksanakan program tanpa melihat kepada kandungan program tersebut.Malah memberi sokongan sepenuhnya kepada penganjur program. dengan dirasmikan oleh Timbalan Menteri Kewangan Negeri Sabah memeperlihatkan kepada kita betapa pertandingan ini mendapat sokongan yang padu daripada pihak berwajib. tindakan ini tidak mustahil
mendatangkan kemurkaan daripada Allah yang seterusnya memungkinkan datangnya bala daripada Allah. adakah kita tidak mengambil iktibar daipada kejadian yang berlaku di Acheh pada 26 Disember 2004 dahulu???????????



kehadiran penonton yang hadir adalah seperti yang dijangkakan(memenuhi ruang dewan masyarakat).tapi yang mengejutkan ialah majoriti daripadanya adalah orang yang berkeluarga dan membawa anak kecil masing-masing. tidak kurang yang merakam gelagat peserta untuk dijadikan kengana yang pastinya bakal ditunjukkan kepada generasi muda kita. apakah ini yang kita mahukan daripada generasi muda kita. golongan yang bakal memegang tampuk pemerintahan pada masa akan datang. mahukan kita menjadi seperti umat-umat yang terdahulu yang diberi peringatan oleh Allah akibat kelalaian kita dalam menjalankan amanah Allah.




fikir-fikirkanlah

1 Komen Disini:

Tanpa Nama berkata...

mantaapppp...
:-)) teruskan bersuarra.. demi sejagat...

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS