[harga+minyak.jpg]

Khamis, Julai 02, 2009

PEMUDA Umno USAH CABAR TOK GURU



1. Ekoran dakwaan al Mursyidul Am PAS bahawa UMNO adalah sebuah parti yang sesat seperti Ayah Pin dan komunis , maka Pemuda UMNO Kelantan telah membuat report polis ke atas Tuan Guru Al Mursyidul Am .

2. Kemudiannya Tuan Guru mencabar Najib berdebat mengenai isu ini . Najib nyata tidak berani menyahut cabaran debat tersebut dan
saya kira debat itu mungkin tidak jadi .

3. Pemuda UMNO Kelantan sekali lagi tampil mencabar Tuan Guru berdebat dengan mereka kononnya memadailah mereka untuk berdebat dengan Tuan Guru sebagai saringan sebelum mengadakan debat dengan perdana menteri .

4. Saya kira pemuda UMNO Kelantan tidak memahami adab . Jika mereka mahu berdebat sila hantar surat cabar debat kepada Pemuda PAS bukan Tuan Guru al Mursyidul Am . Kerana sememangnya level debat Tuan Guru Mursyidul Am ialah Perdana Menteri . Insyaallah Pemuda PAS bersedia pada bila - bila masa untuk menyahut cabaran debat pemuda UMNO Kelantan .

5. Terdahulu Dewan Pemuda PAS Pusat telah meminta satu Wacana Ilmiah atau Intellectual Discourse diadakan antara Pemuda PAS dengan pergerakan Pemuda UMNO . Kerana saya percaya terlalu banyak perkara yang mesti dibincang secara ilmiah mengikut disiplin ilmu yang benar sebagaimana yang diajar oleh Islam .

6. Pemuda PAS sedang menunggu keputusan dari Pergerakan Pemuda UMNO dan saya mencabar Pergerakan Pemuda UMNO supaya menerima Wacana Ilmiah ini tanpa sebarang sikap yang memutar belit kenyataan dan menimbulkan kekeliruan .

7. Wacana Ilmiah ini akan menjadi medan untuk berhujjah sama seperti di medan debat yang juga menggunakan hujjah dan tentunya hujjah yang benar mesti dipatuhi oleh semua kecualilah ada pihak yang degil dan enggan tunduk kepada kebenaran .

8. Oleh kerana tajuk yang dikemukakan bagi mengadakan wacana ini ialah " Benarkah Perjuangan UMNO bertentangan dengan syariat Islam " maka UMNO mesti menerimanya jika mereka mendakwa perjuangan mereka adalah benar . Benar atau tidak perjuangan mereka mestilah dinilai di atas hujjah ! Ayuh turun berhujjah dengan Pemuda PAS !

9. Saya harap Pemuda UMNO tidak menolak tajuk yang pemuda PAS kemukakan kerana Pemuda UMNO Kelantan terlebih dahulu lantang mencabar Tuan Guru berdebat kononnya bagi membuktikan bahawa perjuangan mereka tidak bercanggah dengan syariat Islam . Sekali lagi saya harap , terimalah tajuk yang pemuda PAS beri dan buktikan perjuangan UMNO tidak salah melalui hujjah dalam wacana yang pemuda PAS cadangkan secara ilmiah .

10. Isu berkait dasar perjuangan perlu diselesaikan terlebih dahulu sebelum kita pergi lebih jauh dalam membincangkan perkara - perkara lain . Andai perkara yang mendasari perjuangan sesebuah parti sudah terhindar dan menyeleweng dari petunjuk Allah swt , maka apalah yang boleh kita harapkan untuk menyelesaikan isu - isu nasional yang lain .

11. Tidak ada sebarang pertemuan atau wacana secara tertutup . Syarat Dewan Pemuda PAS Pusat adalah jelas iaitu Wacana Ilmiah Secara Terbuka .

Terima kasih telah membaca' sila tinggalkan komen.

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS