[harga+minyak.jpg]

Rabu, Jun 03, 2009

PEGAWAI PENCEGAH MAKSIAT : MAKAN GAJI BUTA?

Salah satu tempat yang menjadi tumpuan masyarakat Tawau untuk berekreasi ataupun menenangkan fikiran ialah di'Highway' yang terletak di kawasan Sabindo.


Subhanallah!

Desiran ombak yang menghempas bebatuan di tepian dan tiupan angin yang lembut boleh menghilangkan segala kerungsingan serta keserabutan fikiran akibat keletihan kerana seharian bekerja untuk meneruskan kelangsungan hidup!


Mereka terlupa bahawa perlakuan mereka telah direkod oleh para petugas ALLAH!



Tapi amat malang,suasana damai dan tenteram yang dikecapi oleh pengunjung 'Highway' seringkali terganggu oleh gelagat-gelagat beberapa pasangan kekasih yang yang sering mengambil kesempatan untuk memadu asmara tanpa mempedulikan soal dosa dan pahala,soal maruah dan harga diri.Anak-anak melayu kita sudah hilang jati diri!!



Tidak takutkah pasangan ini dengan kemurkaan ALLAH?

Mereka bebas melakukan pelbagai aksi tanpa sebarang halangan

Sebagai warga yang prihatin,kita menyeru supaya mereka-mereka yang telah diberikan amanah untuk menangani masalah ini agar cepat bertindak. Gambar yang dipaparkan ini hanyalah sebahagian kecil daripada puluhan keping yang masih disimpan.Hasil daripada kajian yang dibuat oleh Lajnah Penerangan dan Dakwah,Dewan Pemuda PAS kawasan Tawau melalui temubual dengan beberapa pasangan kekasih di tempat kejadian mendapati bahawa tidak pernah ada sebarang tindakan yang dilakukan oleh pihak Jabatan Agama untuk menangani masalah ini. Justeru itu kepada pegawai-pegawai yang berkenaan,sila jalankan tugas dan amanah yang telah diberikan kepada anda. Tidak takutkah kamu apabila nanti kamu di hadapkan kepada ALLAH dan ditanya tentang amanah yang telah diberikan kepada kamu? Tidak terbitkah walau sedikitpun rasa bersalah di hati kamu kerana gaji yang telah diberikan kepada kamu untuk menjalankan amanah ini akan dipersoalkan di akhirat kelak jika kamu tidak menjalankan tugas dengan sebaiknya?

Tepuk dada, tanyalah iman masing-masing!

Kredit : Mat Bulan

1 Komen Disini:

Pembantu Pejuang berkata...

yop... kerajaan duit banyak.. bayar lah pegawai tambahan diMUIS/Jaheins.. kesian 1 orang sahaja pegawai pencegah maksiat tawau.. perempuan pulak...

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS