[harga+minyak.jpg]

Jumaat, September 24, 2010

CERAMAH UMUM diadakan kelmarin (Rabu, 22 September 2010) cukup dinanti nantikan oleh seluruh warga Tawau yang dahagakan maklumat dan penjelasan mengenai isu isu hangat semasa yang diputarbelitkan dan dimainkan oleh media yang dikuasai kerajaan UMNO - BARISAN NASIONAL.

Kehadiran Tuan Haji Muhd Sabu ajk PAS PUSAT cukup dinantikan dan terbukti tidak mengecewakan dengan pelbagai maklumat terkini mengenai keadaan senario politik semasa negara kita.

Alhamdulillah, walaupun ianya diadakan pada hari Rabu malam Khamis, ditengah tengah minggu hari bekerja. Kehadiran rakyat amat memberangsangkan.

Isu isu perkauman yang dimainkan media UMNO dan BN , Kes-kes Rasuah, Fitnah terhadap negeri negeri yang diterajui Pakatan Rakyat, Isu Doa Lim Guan Eng ganti Agong, dan pelbagai lagi isu yang dijadikan senjata untuk menyerang pakatan rakyat namun dapat diperjelaskan satu persatu sekaligus memuaskan semua mereka yang hadir.


Kemenangan UMNO-BARISAN NASIONAL pada pilihanraya baru-baru ini bukan bermakna menang selama-lamanya, mungkin rakyat masih ingin melihat perubahan yang perlu dilakukan oleh kerajaan UMNO - BN.

Kami yakin anda bukanlah orang atau rakyat yang mudah dipergunakan oleh UMNO - BN hanya dengan rasuah RM50.00 bila datangnya musim pilihanraya. Tapi sedarlah, anda kini sedang diperbodohkan oleh UMNO-BN.dalam diam banyak hak-hak rakyat dan hasil kekayaan bumi Malaysia telah diambil oleh kroni-kroni UMNO-BN..adakah ini pemimpin yang ada pilih untuk memimpin negara kita?????


Negeri mana yang termiskin di Malaysia???
kami yakin..anda pun tahu bahawa Negeri SABAH adalah negeri yang paling termiskin di Malaysia. Walhal kita pun tahu bahawa SABAH ini kaya dengan hasil-hasil perhutanan dan lain-lain lagi..tapi kenapa ramai lagi rakyat di SABAH yang miskin,?? merempat ditepi jalan?? dan ramai lagi rakyat sabah bermastautin ke semenanjung Malaysia untuk mencari pekerjaan.

kemanakah hasil-hasil kekayaan SABAH???

Justeru itu..Kuasa memilih semua di tangan anda. anda bijak untuk memilih pemimpin yang layak untuk memimpin negara Malaysia. Janganlah hanya kerana RM50.00 rasuah UMNO-BN anda pangkah mereka..

Adakah wajar dengan RM50.00 habis perbelanjaan sehari jika dibandingkan penderitaan,rampasan hak-hak yang sepatutnya anda dapat .??

Berilah peluang kepada PAKATAN RAKYAT untuk memerintah. Anda nilai lah sejauh perubahan dan perbezaan pemerintahan kerajaan PAKATAN berbanding UMNO-BN.

Anda mengubahnya.


Terima kasih telah membaca' sila tinggalkan komen.

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS