[harga+minyak.jpg]

Sabtu, Januari 10, 2009

10 Resolusi Dewan Pemuda PAS Tawau kepada Masyarakat Islam Di Tawau




1. Bersama untuk mengecam tindakan ganas rejim zionis Israel yang semakin kejam.

2. Menyokong penuh tindakan kerajaan Hamas di Gaza untuk melindungi dan mempertahankan tanah air mereka.

3. Bersama untuk melakukan solat hajat dan membaca Qunut Nazilah agar Allah SWT memberi pertolongan kepada umat Islam Palestin.

4. Bersama untuk memboikot dalam apa jua produk barangan dan perkhidmatan yang ada kaitan dengan Amerika Syarikat yang telah menyokong tindakan ganas rejim zionis Israel.

5. Menyokong penuh tindakan PAS Pusat bagi mendesak Majlis Keselamatan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) dan Pergerakan Negara-negara Berkecuali (NAM) dan juga negara Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) supaya mengambil tindakan yang lebih tegas dan berkesan bagi membendung kezaliman rejim zionis Israel.

6. Bersama dan sentiasa berdoa secara khusus untuk rakyat Palestin setiap kali selesai solat fardhu.

7. Menyeru semua pimpinan masjid supaya memberi fokus semasa khutbah Jumaat bagi memberi kefahaman bahawa masalah Palestin merupakan masalah umat Islam sedunia dan mengadakan kutipan derma jihad untuk rakyat Palestin.

8. Bersama untuk menyumbang kewangan untuk Tabung Kemanusiaan Rakyat Palestin melalui Dewan Pemuda PAS Tawau.

9. Bersama menyokong tindakan kerajaan Malaysia yang meluluskan bantuan kemanusiaan sebanyak RM3.4Juta kepada penduduk Palestin dan perlu dipastikan penyaluran sumber kewangan itu benar benar sampai dan dirasai oleh penduduk Palestin.

10. Bersama untuk menggesa supaya kerajaan negara-negara Islam untuk memutuskan hubungan diplomatik dengan Amerika Syarikat yang telah menyokong tindakan ganas Israel di Gaza.






1 Komen Disini:

Tanpa Nama berkata...

harap pemuda pas tawau dapat adakan demonstrasi untuk mengutuk keganasan israel LAKNATULLAH!

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS