[harga+minyak.jpg]

Selasa, September 20, 2011

PEMUDA PAS TAWAU BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP PROF. ZAINAL KELING



SEPTEMBER 2011- Jam 2.00 petang, IbuPejabat Polis Daerah Tawau- Diketuai oleh Sdr Kasman Karate yang juga merupakan Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Tawau telah membuat laporan polis terhadap Prof Datuk Dr Zainal Keling yang juga merupakan Ketua Kluster Sejarah (MPN ) hari ini bersama dengan Ahli Exko Dewan Pemuda PAS Tawau.


Menurut beliau dalam sidang akhbar Prof Zainal Keling(Gambar) pada 9 September lalu telah mengatakan bahawa bahawa tanah melayu tidak pernah dijajah sebaliknya hanya dilindungi dan dinaungi oleh British. Beliau mengatakan lagi bahawa"Jangan kita sebut, kita terjajah selama 400 tahun itu adalah kesilapan yang amat besar"

Kenyataan yang tidak bertanggungjawab ini telah mengganggu gugat kestabilan dan mengelirukan segenap lapisan masyarakat dan sekaligus menafikan pengorbanan para pejuang-pejuang kemerdekaan seperti Tok Janggut, Mat Kilau, Rosli Dhobi, Dol Said, Dato Bahaman dan lain-lain..Beliau Juga dalam kenyataannya menyeru dan mendesak pihak polis agar laporan ini disiasat dan tindakan segera dapat diambil.

Terima kasih telah membaca' sila tinggalkan komen.

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS