[harga+minyak.jpg]

Ahad, Ogos 30, 2009

Bengkel Kewartawanan

Tawau, Sabtu, 29 Ogos, Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau telah menganjurkan Bengkel Kewartawanan di pejabat PAS Kawasan Tawau untuk melahirkan penulis penulis berita yang melaporkan isu-isu yang berlaku di kawasan Tawau dan sekitarnya.





Bengkel yang dikelolakan oleh saudara Ahmad Dullah ini memberi pendedahan awal kepada peserta bengkel mengenai pengertian berita, ciri ciri , jenis dan dari mana sumber sumber berita boleh diperolehi.





Peserta juga diberi tunjuk ajar mengenai cara cara pengumpulan berita, teknik penulisan berita dan bentuk bentuk pendahuluan berita yang biasa digunakan oleh media tempatan.


Beliau yang mempunyai pengalaman sebagai wartawan akhbar Harakah juga tidak ketinggalan menceritakan sedikit sebanyak pengalaman beliau semasa bertugas supaya peserta dapat gambaran awal bagaimana tugas seorang wartawan ketika menjalankan tugas yang sekaligus menyuntik semangat peserta untuk menghasilkan berita.





1 Komen Disini:

masdarwahid.blogspot.com berkata...

satu usaha yang baik. teruskan perjuangan. Consistent in Islam Struggle.

Dewan Pemuda PAS Tawau © DPPKT Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,TB 322, Tingkat 3, Blok 38 Jln. St.Patrick, Kompleks Fajar,PS.62040 91030, Tawau Sabah Tel: 089-760214.

KEMBALI KEATAS